domingo, 22 de marzo de 2009

Tema 1

Comenta quin ús acostumes a fer dels mitjans de comunicació de masses (premsa, ràdio, televisió) i també d’Internet com a mitjà d’informació general, de comunicació i d’entreteniment.

Sóc una persona que utilitza bastant els mitjans de comunicació de masses per informar-me de l’actualitat i per entretenir-me. A continuació aprofundiré més en la meva explicació.

Pel que fa a la ràdio m’agrada escoltar-la tant per informar-me de les notícies de l’actualitat com per escoltar la música que m’agrada.
Pels matins, quan vaig a la universitat, escolto el programa d’Onda Cero del Carlos Herrera. M’agrada bastant com narra les notícies i com les explica d’una manera clara i concisa, tot dient la seva opinió, sense tenir cap tipus de tabú.

Pel que fa a la premsa, m’agrada donar un cop d’ull als diaris gratuïts com el 20 Minutos, el Metro, etc. Ja se que no tenen molt bona fama, per què no són molt rigorosos en la informació, però la meva utilització només és centra en llegir les noticiés donant un cop d’ull.
També m’agrada llegir revistes de diferents temàtiques (esport, viatges, cultures) quan trobo algun article que m’interessa.

Pel que fa a la televisió, faig gairebé la mateixa utilització que la radio, per entretenir-me i per informar-me de les notícies. Acostumo a veure els telenotícies, els programes d’entreteniment com “Se lo que hicisteis”, “APM”, series com “Cuentame” etc.

Per últim, Internet. L’utilitzo per totes les coses que he esmenat amb la radio, premsa i televisió, ja que permet fer-les totes, llegir la premsa, escoltar la radio i poder veure la televisió. A més a més, també l’utilitzo per comunicar-me amb les persones que desitjo, per buscar informació de qualsevol tipus, per comprar bitllets de tren, etc.

Tria un parell dels ítems de l’apartat 1.6 C) ("tots els mitjans són fabricacions, tots els mitjans construeixen una realitat, etc...") i comenta’ls basant-te en exemples reals extrets dels propis mitjans de comunicació.

- Els mitjans tenen implicacions comercials.

Com tothom sap la font d’ingrés dels mitjans és la publicitat i les audiències.
Pel que fa la publicitat. Aquestes la filtren de qualsevol manera i de vegades amb campanyes de mal gust i fins i tot poden ferir la sensibilitat de les persones (com per exemple un anunci de televisió en el qual surt un home vomitant)
Pel que fa a les audiències, sobretot la televisió, tenen un afany de lucre amb aquestes que fan tot el possible per què els espectadors segueixin les seves programacions, sense tenir cura sobre els seus continguts, de vegades vergonyosos.

- Els mitjans tenen implicacions socials i polítiques

Nomes llegint aquesta frase em ve a la ment un periodista molt famós que treballa a la Cope, Federico Jiménez Losantos. Aquest periodista utilitza el seu programa per fer campanya a favor dels seus ideals polítics, ètics i els seus valors. Moltes vegades, personalment crec que no pensa el que diu i no pensa en les conseqüències que porta els seus comentaris, com per exemple quan va criticar a Alberto Ruiz-Gallardón.

 Després d’haver-te fixat en les característiques de cadascun dels mitjans de comunicació de masses (premsa escrita, ràdio i televisió) fes-ne una comparació destacant els aspectes que tenen en comú i les diferències que hi ha entre ells.

Radio i televisió: canal oral. Interacció entre emissor i receptor.
La informació pot ser narrada de forma més informal. Les persones no poden tornar a enrere a buscar la informació.
Premsa : canal escrit. Informació més rigorosa. Elaboració de textos formals. Les persones poden fer una lectura no lineal, les persones no poden tornar a enrere a buscar la informació .

No hay comentarios:

Publicar un comentario